Assalamualaikum!Saya dah pindah blog.

Anda akan dibawa ke blog baru saya dalam masa 6 saat,atau anda boleh terus ke
http://myilham.com/blog
jemput datang ye^^.

24 September 2009

Petua hafizquran [ 1 ]

Oleh : hafizquran

Bismillahirrahmanirrahim

Sesuatu petua yang diketahui tidak boleh dipandang remeh akan keberkesanannya. Syaratnya, peru diamalkan secara konsisten dan yakin. Sejak kecil kita didedahkan dengan pelbagai petua daripada orang2 tua, sebagai warisan daripada generasi terdahulu. Petua bukanlah satu agama untuk dipercayai. Petua hanyalah sebagai panduan dan mungkin juga sebagai asbab bagi memaksimakan keberkesanan sesuatu perkara.

Beberapa petua ringkas akan cuba saya kongsikan bersama anda. Saya tidak terlalu arif tentang petua2 daripada nenek moyang dan sebagainya. Apa yang saya tahu, mungkin sekadar beberapa petua mengenai tahfiz Al-Quran. Sekadar apa yang pernah saya lakukan dan rasai, tidak lebih daripada itu.

Pembaca yang dihargai,

Kiranya anda mempunyai petua2 berkenaan tahfiz Al-Quran, anda dialu2kan untuk membuat perkongsian bersama di blog ini. InsyaAllah kiranya petua anda menjadi asbab kejayaan ummat, walaupun hanya sedikit, maka ganjaran besar daripada Allah menanti anda di Syurga. Ameen.

Sekian.

0 comments:

Archive Blog